کد خبر: ۱۵۶۰۹
مدیرعامل بنیاد هدایت کشور:

توانمندسازی امامان محله رویکرد اصلی بنیاد هدایت در تعالی مساجد است 

مدیرعامل بنیاد هدایت کشور گفت: توانمندسازی امامان محله رویکرد اصلی بنیاد هدایت در تعالی مساجد با محوریت رفع مشکلات مردم است.
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان در رویداد توانمندسازی «شهید شهرکی» ویژه امامان محله و کنشگران مسجدی استان اردبیل در سالن اجتماعات مدرسه صدرای اردبیل در سخنانی اظهار کرد: امامت و توانمندی و کنشگری امامان، مهم‌ترین عنصر در مساجد است؛ از این رو بنیاد هدایت با محوریت «تعالی شبکه امامت» شکل گرفت.

وی گفت: رویداد توانمند سازی «شهید شهرکی» با هدف بررسی راهبرد‌ها و رویداد‌های کلان در انجام رسالت و نقش امامان محله و کنشگران مسجدی در تمامی استان‌های برگزار می‌شود که استان اردبیل نیز از استان‌های هدف در این رویداد فرهنگی و دینی است.

مدیرعامل بنیاد هدایت کشور افزود: در دوره توانمندسازی «شهید شهرکی» مدل تیم سازی و اقناع سازی برای همراه سازی امامان محله با این تیم، تبیین می‌شود که لازمه این اقناع سازی تشخیص سطوح کنشگری، سطح مخاطب و شناخت موضوعی است که می‌خواهند در آن فعالیت کنند.

حجت الاسلام میرمحمدیان با تأکید بر گفتمان ویژه بنیاد هدایت در زمینه مسجد، گفت: ما مسجد را فقط یک مکان عبادی نمی‌دانیم بلکه مسجد را محور جامعه پردازی ولایی در محله می‌دانیم که از این نقطه مسئله‌های جدی در کشور مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت منطقه و آبادانی و محرومیت زدایی مطرح است.

وی به راهکاری‌های موثر در تقویت پیوند اجتماعی به همت امامان محله اشاره کرد و افزود: توجه به جهاد تبیین، روایت گری، ارتباط صمیمی با اهالی محلات، تولید محتوا و کنشگری در فضای حقیقی و مجازی از مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت امامان محلات برای موفقیت در تبلیغ و حل مشکلات مردم محلات است.

در این رویداد توانمندسازی، امامان محله استان اردبیل در قالب گعده‌های علمی و فرهنگی به بیان گزارش فعالیت‌های خود در محلات مختلف پرداخته و ضمن تبادل تجارب، نظرات و پیشنهادات خود را در تقویت فعالیت مساجد ارائه کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار